Friday, September 14

ontogenes, my ass

Tillbaka på SL, glad i hågen med en helg i Stockholm framför mig. H är på kryssning med sina ryska hoes så jag har lägenheten för mig själv och vaktar katterna (får väl dra hem några lettiska hoes för att toppa honom haha).

Bestämde mig för att jobba två dagar den här helgen eftersom allt med skolan kändes så bra och under kontroll förra veckan. Det var innan vi fick 300 nya benknölar att lära oss samt ett stycke härlig embryologi fylld med tusen celldelningar, lager och utvecklingsfaser som kommer att vara en stor del av tentan om två veckor. Vi hade fyra timmars attackföreläsning nu på förmiddagen och typ alla satt som fågelholkar. Jag kommer inte att satsa på detaljkunskap i alla fall, det är ett som är säkert.

Känns rätt bra att vara tillbaka och jobba (förutom att jag antagligen borde plugga istället men om jag har tur är det ingen som ringer ikväll och jag kan lära mig 300 benknölar). Jag behövde verkligen en månad ledigt, nu är jag jättetrevlig mot alla i telefon.

Och ikväll tvingar Shirley ut mig på nå jävla date-äventyr i vanlig ordning och jag var svag och sa ja fast jag börjar jobba nio imorgon bitti men wtf, det kan nog bli trevligt ändå och det är väl lika bra att försöka roa sig när jag är i Stockholm, jag lär ju ändå inte plugga när jag kommer hem.

No comments: