Saturday, July 28

better

Promenerade hem över Söder igår med Regina Spektor i iPoden. Gick Kocksgatan fram eftersom den är så tyst och lugn och när jag kom fram till Klippgatan satte jag mig på muren och rökte, mest för att det var en så bra låt just då och allt kändes ganska bra ändå och för att jag ville njuta lite av stunden och staden.

Jag ville pausa allt just där och just då för att behålla känslan av att vara ok och slippa komma hem och känna att allt var som vanligt (vilket inte har varit så bra den sista tiden).

Inatt drömde jag en massa konstiga saker igen, jag blandar ihop dröm och verklighet och hittar inte riktigt ut ur sömnen i vanlig ordning. Men jag funderade en del på J där mittemellan sömn och vakenhet och jag tror att jag börjar hitta någon form av strategi med hjälp av känslor, alla andras råd och mitt förvirrade huvud.

Och ikväll ska jag äta middag med H och hänga lite. Det känns bra.

1 comment:

Chris said...

fika=bra. när? jag är alldeles för bra på att vara fullbokad, men fika är bra.