Wednesday, September 5

uppfuckingsala m.m.

Så var man student på veterinärprogrammet då. Det känns inte så hemskt som jag trodde och bitvis är det väldigt kul men det är svårt. Jag ändrar humör/åsikt/känsloläge ca en gång i timmen och det tär på en i längden.

Att bo i Uppsala är hitills värsta trevligt och värsta hemskt.
Trevligt med tanke på att jag mest bara är hemma med Cissi och katterna i lägenheten som är väldigt trivsam samt att det är relativt nära till skolan och att jag har börjat knarka facebook.
Hemskt med tanke på att det är en ganska trist stad om man inte älskar studentikosa aktiviteter, kollektiv-trafiken är ap-dyr, min skola ligger på bondlandet utanför och att jag ska gå i skola här i minsta fem år till (aahh jag dör).

Dock behöver jag nog inte bekymra mig om det i längden eftersom jag antingen kommer att få skallskador eftersom loftsängen är lite för hög jämfört med takhöjden eller bryta bäckenet när sängen brakar ihop eftersom jag inte kan skruva fast den i väggen då studentstaden inte tillåter dylika aktiviteter.

Skolan är ändå trevlig (när man väl tagit sig ut dit) och min klass är nästan över förväntan bra. De flesta är mellan 20-30 år och flertalet är väldigt trevliga. Självklart dominerar de blonda flickorna som bara äälskaar hundar och hästar men jag håller för öronen och blundar när de kommer och koncentrerar mig på alla trevliga istället.

Det är en del att stå i och ganska mycket att lära sig men inget är så svårt som fysik på universitetet så jag tror nog att det ska gå bra. Jag börjar komma in i det mesta nu och har styrt upp en massa praktiska saker och imorgon börjar jag mocka lite skit på häst-kliniken så nu är jag nog mer eller mindre på banan.

Om jag dessutom droppar att bro numera är i Berlin för en månad framöver, jag hängde på Ön i helgen och bara sooov samt åt lite kräftor med familjen och att jag redan flytt till Stockholm en natt för att få andas lite så är jag nog även på *****-banan också. Vilket gör att jag kan försöka skriva lite mer regelbundet och faktiskt inte bara outa big events i mitt liv som nyss varit.

No comments: