Thursday, September 6

tyra is my hero

Jag landar i Stockholm eftersom jag inte går i skolan imorgon. Bor hos H och katterna och äter pannkakor till middag. Hoppas att jag ska få lite ro att plugga anatomi men facebook och ANTM förstör.

Jag vet inte varför (för jag trivs väldigt bra i lägenheten i Uppsala) men jag har svårt att sova där. Vaknar flera gånger under natten. Det är inte svårt att somna, inte svårt att somna om men uppen- barligen sover jag inte särskilt bra där och jag måste få en hel natt ovaknad. I min stora säng i gamla lägenheten sover jag som en säl med katterna och H i högar runtomkring. Det ska bli så skönt att gå och lägga sig.

Och idag kändes det inte heller som om jag flydde till Stockholm. Kanske börjar jag vänja mig vid Uppsala och kanske kan jag vänja mig vid det så mycket att jag kan bo där medan jag går i skolan. Det vore ju ganska soft eftersom det är sjukt dyrt och tidskräv- ande att pendla.

Nu ska jag dricka te, röka på balkongen och njuta av vår amazing innergård. Jag önskar att jag kunna bo i den här lägenheten jämt och ändå ha nära till skolan.

No comments: