Wednesday, July 18

clean & healthy

Stannade förvisso uppe sent igår och spelade spel med SL och AY men var det verkligen nödvändigt att försova sig tre timmar imorse?

Kom sjukt utvilad till jobbet vid tio och får idag inte röka eller dricka en massa kaffe (i alla fall inte förrän efter middagen eller nåt). Det kan nog bli lätt med tanke på att jag har lite ont i halsen och har vätskebrist och ont i huvudet och verkligen bara vill dricka vatten.

Hur som haver så måste jag dra ned min rökning till ett minimum av fest och inte hälla i mig kaffe i tid och otid för då kommer jag ju lätt dö i cancer och det känns väl inte så pepp. Har rökt obehagligt mycket under sommaren och mina lungor är inte längre mina vänner. Har börjat forska lite i fridykningsträning och om man kombinerar sluta-rökandet med något som kräver lungkapacitet så kanske det blir lättare?

Håller äntligen på att läsa klart "Prep" av Curtis Sittenfeld och jag börjar bli ledsen för att den snart är slut. Jag vet inte varför men jag bara älskar den (lär ju bli 5 av 5 strykjärn om inget sabbas på slutet).

Och snart får jag en smäll för att jag bara yrar och spammar här. Blablabla.

No comments: